måndag 2 mars 2009

Den jag ville ha av Sheila O´Flanagan


Detta borde egentligen vara exakt min typ av bok; brudklänningar på framsidan och chick-lit som inte kräver alltför många tankar. Men denna gillade jag verkligen inte, och det var svårt att motivera mig själv att ta mig igenom hela. Boken är alldeles för lång för den tunna storyn och huvudpersonerna är i mina ögon ganska osympatiska.
Så här skriver bokus:
Det här är berättelsen om de två vännerna Darcy och Nieve, bästisarna som alltid ställde upp för varandra ända fram till den dagen Nieve förförde Darcys pojkvän. Tio år går utan att de har någon som helst kontakt, men så en dag dyker en bröllopsinbjudan upp hemma hos Darcy. Nieve ska gifta sig och vill gräva ner stridsyxan. Men Darcy har något annat i sikte, vad hon egentligen längtar efter mest av allt är att få hämnas vad som i hennes ögon var ett oförlåtligt svek. Hon kan inte släppa drömmen om det liv hon kunde haft....


Betyg: 1, 5 (eftersom jag ändå läste ut den...)

Inga kommentarer: